[ Полезный рекламный блок ]
Попробуйте свои силы в игре, где ваши навыки программирования на C# станут решающим фактором. Переходите по ссылке 🔰.
Створення тетрису на C# включає в себе створення ігрового поля, падаючих тетраміно, а також логіки для їх переміщення і розміщення.
Для початку створіть двовимірний масив для представлення ігрового поля. Масив повинен мати фіксований розмір, і вам потрібно буде визначитися з розмірами. Кожна клітина в масиві може представляти клітину на ігровій дошці, і ви можете використовувати різні значення для представлення різних станів клітини (наприклад, порожня, зайнята тетроміно тощо).
Далі, створіть набір із семи фігур тетраміно (I, J, L, O, S, T, Z), кожна з яких складається з чотирьох квадратів. Ви можете уявити кожну фігуру тетрамінів у вигляді двовимірного масиву цілих чисел, де 0 означає порожній квадрат, а 1 – заповнений. Вам також знадобиться зберігати поточний стан обертання кожного тетраміно.
Генеруйте і переміщайте тетраміно: Створіть нове тетраміно у верхній частині ігрового поля і дозвольте гравцеві переміщати його вліво, вправо і вниз. Для цих переміщень можна використовувати введення з клавіатури. Коли тетраміно більше не зможе рухатися вниз, зафіксуйте його на ігровому полі та згенеруйте нове тетраміно.
Загалом, створення тетрису – це не найменше завдання. Нижче наведено повний приклад коду консольного тетрису:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 |
class Program { const int TetrisWidth = 10; const int TetrisHeight = 16; const int InfoPanelWidth = 10; const int GameWidth = TetrisWidth + InfoPanelWidth + 3; const int GameHeight = TetrisHeight + 2; const char BorderCharacter = (char)219; static int Score = 0; static int Level = 1; // Max level: 9 #region Figures static bool[][,] Figures = new bool[8][,] { new bool[,] // ---- { { true, true, true, true } }, new bool[,] // I { { true }, { true }, { true }, { true } }, new bool[,] // J { { true, true, true }, { false, false, true } }, new bool[,] // L { { true, true, true }, { true, false, false } }, new bool[,] // O { { true, true }, { true, true } }, new bool[,] // S { { false, true, true }, { true, true, false } }, new bool[,] // T { { true, true, true }, { false, true, false } }, new bool[,] // Z { { true, true, false }, { false, true, true } }, }; #endregion static bool[,] currentFigure; static int currentFigureRow = 0; static int currentFigureCol = 4; static bool[,] nextFigure; static Random random = new Random(); static bool[,] gameState = new bool[TetrisHeight, TetrisWidth]; static int[] scorePerLines = { 10, 30, 50, 80 }; static int[] speedPerLevel = { 800, 700, 600, 500, 400, 300, 200, 100, 50 }; static void Main() { Console.CursorVisible = false; Console.Title = "Tetris"; Console.WindowWidth = GameWidth; Console.BufferWidth = GameWidth; Console.WindowHeight = GameHeight + 1; Console.BufferHeight = GameHeight + 1; StartNewGame(); PrintBorders(); Task.Run(() => { while (true) { PlaySound(); } }); while (true) { if (Console.KeyAvailable) { var key = Console.ReadKey(); if (key.Key == ConsoleKey.LeftArrow) { if (currentFigureCol > 1) { currentFigureCol--; } } else if (key.Key == ConsoleKey.RightArrow) { if (currentFigureCol + currentFigure.GetLength(1) - 1 < TetrisWidth) { currentFigureCol++; } } } if (CollisionDetection()) { PlaceCurrentFigure(); int removedLines = CheckForFullLines(); if (removedLines > 0) { Score += scorePerLines[removedLines - 1] * Level; } Level = Score / 1000 + 1; currentFigure = nextFigure; nextFigure = Figures[random.Next(0, Figures.Length)]; currentFigureRow = 1; currentFigureCol = 4; } else { currentFigureRow++; } PrintInfoPanel(); PrintGameField(); PrintBorders(); PrintFigure(currentFigure, currentFigureRow, currentFigureCol); Thread.Sleep(speedPerLevel[Level - 1]); } } static int CheckForFullLines() { int linesRemoved = 0; for (int row = 0; row < gameState.GetLength(0); row++) { bool isFullLine = true; for (int col = 0; col < gameState.GetLength(1); col++) { if (gameState[row, col] == false) { isFullLine = false; break; } } if (isFullLine) { for (int nextLine = row - 1; nextLine >= 0; nextLine--) { if (row < 0) { continue; } for (int colFromNextLine = 0; colFromNextLine < gameState.GetLength(1); colFromNextLine++) { gameState[nextLine + 1, colFromNextLine] = gameState[nextLine, colFromNextLine]; } } for (int colLastLine = 0; colLastLine < gameState.GetLength(1); colLastLine++) { gameState[0, colLastLine] = false; } linesRemoved++; } } return linesRemoved; } static void PlaceCurrentFigure() { for (int figRow = 0; figRow < currentFigure.GetLength(0); figRow++) { for (int figCol = 0; figCol < currentFigure.GetLength(1); figCol++) { var row = currentFigureRow - 1 + figRow; var col = currentFigureCol - 1 + figCol; if (currentFigure[figRow, figCol]) { gameState[row, col] = true; } } } } static bool CollisionDetection() { var currentFigureLowestRow = currentFigureRow + currentFigure.GetLength(0); if (currentFigureLowestRow > TetrisHeight) { return true; } for (int figRow = 0; figRow < currentFigure.GetLength(0); figRow++) { for (int figCol = 0; figCol < currentFigure.GetLength(1); figCol++) { var row = currentFigureRow + figRow; var col = currentFigureCol - 1 + figCol; if (row < 0) { continue; } if (gameState[row, col] == true && currentFigure[figRow, figCol] == true) { return true; } } } return false; } static void PrintGameField() { for (int row = 1; row <= TetrisHeight; row++) { for (int col = 1; col <= TetrisWidth; col++) { if (gameState[row - 1, col - 1] == true) { Print(row, col, '*'); } else { Print(row, col, ' '); } } } } static void PrintFigure(bool[,] figure, int row, int col) { for (int x = 0; x < figure.GetLength(0); x++) { for (int y = 0; y < figure.GetLength(1); y++) { if (figure[x, y] == true) { Print(row + x, col + y, '*'); } } } } static void StartNewGame() { currentFigure = Figures[ random.Next(0, Figures.Length)]; nextFigure = Figures[ random.Next(0, Figures.Length)]; } static void PrintInfoPanel() { Print(1, TetrisWidth + 4, "Next:"); for (int i = 2; i <= 5; i++) { Print(i, TetrisWidth + 2, " "); } PrintFigure(nextFigure, 2, TetrisWidth + 5); Print(6, TetrisWidth + 4, "Score:"); int scoreStartposition = InfoPanelWidth / 2 - (Score.ToString().Length - 1) / 2; scoreStartposition = scoreStartposition + TetrisWidth + 2; Print(7, scoreStartposition - 1, Score); Print(9, TetrisWidth + 4, "Level:"); Print(10, TetrisWidth + 6, Level); Print(12, TetrisWidth + 3, "Controls"); Print(13, TetrisWidth + 2, " ^ "); Print(14, TetrisWidth + 2, " < > "); Print(15, TetrisWidth + 2, " v "); Print(16, TetrisWidth + 2, " space "); } static void PrintBorders() { for (int col = 0; col < GameWidth; col++) { Print(0, col, BorderCharacter); Print(GameHeight - 1, col, BorderCharacter); } for (int row = 0; row < GameHeight; row++) { Print(row, 0, BorderCharacter); Print(row, TetrisWidth + 1, BorderCharacter); Print(row, TetrisWidth + 1 + InfoPanelWidth + 1, BorderCharacter); } } static void Print(int row, int col, object data) { Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Yellow; Console.SetCursorPosition(col, row); Console.Write(data); } static void PlaySound() { //If you want } } |
Якщо ви хочете музичний супровід у процесі гри, змініть метод PlaySound, таким чином:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 |
static void PlaySound() { const int soundLenght = 100; Console.Beep(1320, soundLenght * 4); Console.Beep(990, soundLenght * 2); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(1188, soundLenght * 2); Console.Beep(1320, soundLenght); Console.Beep(1188, soundLenght); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(990, soundLenght * 2); Console.Beep(880, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 2); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(1320, soundLenght * 4); Console.Beep(1188, soundLenght * 2); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(990, soundLenght * 6); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(1188, soundLenght * 4); Console.Beep(1320, soundLenght * 4); Console.Beep(1056, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 4); Thread.Sleep(soundLenght * 2); Console.Beep(1188, soundLenght * 4); Console.Beep(1408, soundLenght * 2); Console.Beep(1760, soundLenght * 4); Console.Beep(1584, soundLenght * 2); Console.Beep(1408, soundLenght * 2); Console.Beep(1320, soundLenght * 6); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(1320, soundLenght * 4); Console.Beep(1188, soundLenght * 2); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(990, soundLenght * 4); Console.Beep(990, soundLenght * 2); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(1188, soundLenght * 4); Console.Beep(1320, soundLenght * 4); Console.Beep(1056, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 4); Thread.Sleep(soundLenght * 4); Console.Beep(1320, soundLenght * 4); Console.Beep(990, soundLenght * 2); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(1188, soundLenght * 2); Console.Beep(1320, soundLenght); Console.Beep(1188, soundLenght); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(990, soundLenght * 2); Console.Beep(880, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 2); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(1320, soundLenght * 4); Console.Beep(1188, soundLenght * 2); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(990, soundLenght * 6); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(1188, soundLenght * 4); Console.Beep(1320, soundLenght * 4); Console.Beep(1056, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 4); Thread.Sleep(soundLenght * 2); Console.Beep(1188, soundLenght * 4); Console.Beep(1408, soundLenght * 2); Console.Beep(1760, soundLenght * 4); Console.Beep(1584, soundLenght * 2); Console.Beep(1408, soundLenght * 2); Console.Beep(1320, soundLenght * 6); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(1320, soundLenght * 4); Console.Beep(1188, soundLenght * 2); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(990, soundLenght * 4); Console.Beep(990, soundLenght * 2); Console.Beep(1056, soundLenght * 2); Console.Beep(1188, soundLenght * 4); Console.Beep(1320, soundLenght * 4); Console.Beep(1056, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 4); Thread.Sleep(soundLenght * 4); Console.Beep(660, soundLenght * 8); Console.Beep(528, soundLenght * 8); Console.Beep(594, soundLenght * 8); Console.Beep(495, soundLenght * 8); Console.Beep(528, soundLenght * 8); Console.Beep(440, soundLenght * 8); Console.Beep(419, soundLenght * 8); Console.Beep(495, soundLenght * 8); Console.Beep(660, soundLenght * 8); Console.Beep(528, soundLenght * 8); Console.Beep(594, soundLenght * 8); Console.Beep(495, soundLenght * 8); Console.Beep(528, soundLenght * 4); Console.Beep(660, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 8); Console.Beep(838, soundLenght * 16); Console.Beep(660, soundLenght * 8); Console.Beep(528, soundLenght * 8); Console.Beep(594, soundLenght * 8); Console.Beep(495, soundLenght * 8); Console.Beep(528, soundLenght * 8); Console.Beep(440, soundLenght * 8); Console.Beep(419, soundLenght * 8); Console.Beep(495, soundLenght * 8); Console.Beep(660, soundLenght * 8); Console.Beep(528, soundLenght * 8); Console.Beep(594, soundLenght * 8); Console.Beep(495, soundLenght * 8); Console.Beep(528, soundLenght * 4); Console.Beep(660, soundLenght * 4); Console.Beep(880, soundLenght * 8); Console.Beep(838, soundLenght * 16); } |
Підсумковий додаток має такий вигляд:
Я сподіваюся, що вам сподобалося читати цю статтю, і вона виявилася легкою для розуміння. Будь ласка, дайте мені знати, якщо у вас є якісь коментарі або виправлення.
Так само вам може бути цікава попередня стаття – Як зробити динамічний масив.
Ви хочете навчитися писати код мовою програмування C#?
Створювати різні інформаційні системи, що складаються з сайтів, мобільних клієнтів, десктопних додатків, телеграм-ботів тощо.
Переходьте до нас на сторінку Dijix і ознайомтеся з умовами навчання, ми спеціалізуємося тільки на індивідуальних заняттях, як для початківців, так і для просунутих програмістів. Ви можете взяти як одне заняття для опрацювання питання, що вас цікавить, так і кілька, для більш щільної роботи. Завдяки особистому кабінету, кожен студент підвищить якість свого навчання, у вашому розпорядженні:
- Доступ до пройденого матеріалу
- Тематичні статті
- Бібліотека книг
- Онлайн тестування
- Спілкування в закритих групах