[ Полезный рекламный блок ]
Попробуйте свои силы в игре, где ваши навыки программирования на C# станут решающим фактором. Переходите по ссылке 🔰.
У цій статті ми розглянемо як створити гру в змійку в консольному додатку на C#, використовуючи максимально прості механіки.
Змійка – це класична аркадна гра, в якій гравець керує змією, що росте в довжину в міру поїдання їжі. Гра ведеться на прямокутній сітці або дошці, де змія безперервно рухається в певному напрямку, поки не зіткнеться зі стіною або власним тілом. Гравець повинен керувати змією, щоб з’їсти якомога більше їжі, уникаючи при цьому зіткнень. Гра стає дедалі складнішою, оскільки змія стає дедалі довшою, і уникнути зіткнень стає дедалі важче. Мета гри – набрати якомога більше очок, поїдаючи їжу. Гра закінчується, коли змія стикається зі стіною або власним тілом. Змійка – це проста, але захоплива гра, яка подобається гравцям різного віку протягом десятиліть.
Ось приклад реалізації простої гри в змійку в консольному додатку на C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 |
class Program { public static async Task Main() { var tickRate = TimeSpan.FromMilliseconds(100); var snakeGame = new SnakeGame(); using (var cts = new CancellationTokenSource()) { async Task MonitorKeyPresses() { while (!cts.Token.IsCancellationRequested) { if (Console.KeyAvailable) { var key = Console.ReadKey(intercept: true).Key; snakeGame.OnKeyPress(key); } await Task.Delay(10); } } var monitorKeyPresses = MonitorKeyPresses(); do { snakeGame.OnGameTick(); snakeGame.Render(); await Task.Delay(tickRate); } while (!snakeGame.GameOver); // Allow time for user to weep before application exits. for (var i = 0; i < 3; i++) { Console.Clear(); await Task.Delay(500); snakeGame.Render(); await Task.Delay(500); } cts.Cancel(); await monitorKeyPresses; } } } enum Direction { Up, Down, Left, Right } interface IRenderable { void Render(); } readonly struct Position { public Position(int top, int left) { Top = top; Left = left; } public int Top { get; } public int Left { get; } public Position RightBy(int n) => new Position(Top, Left + n); public Position DownBy(int n) => new Position(Top + n, Left); } class Apple : IRenderable { public Apple(Position position) { Position = position; } public Position Position { get; } public void Render() { Console.SetCursorPosition(Position.Left, Position.Top); Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; Console.Write("■"); Console.ResetColor(); } } class Snake : IRenderable { private List<Position> _body; private int _growthSpurtsRemaining; public Snake(Position spawnLocation, int initialSize = 1) { _body = new List<Position> { spawnLocation }; _growthSpurtsRemaining = Math.Max(0, initialSize - 1); Dead = false; } public bool Dead { get; private set; } public Position Head => _body.First(); private IEnumerable<Position> Body => _body.Skip(1); public void Move(Direction direction) { if (Dead) throw new InvalidOperationException(); Position newHead; switch (direction) { case Direction.Up: newHead = Head.DownBy(-1); break; case Direction.Left: newHead = Head.RightBy(-1); break; case Direction.Down: newHead = Head.DownBy(1); break; case Direction.Right: newHead = Head.RightBy(1); break; default: throw new ArgumentOutOfRangeException(); } if (_body.Contains(newHead) || !PositionIsValid(newHead)) { Dead = true; return; } _body.Insert(0, newHead); if (_growthSpurtsRemaining > 0) { _growthSpurtsRemaining--; } else { _body.RemoveAt(_body.Count - 1); } } public void Grow() { if (Dead) throw new InvalidOperationException(); _growthSpurtsRemaining++; } public void Render() { Console.SetCursorPosition(Head.Left, Head.Top); foreach (var position in Body) { Console.SetCursorPosition(position.Left, position.Top); Console.Write("■"); } } private static bool PositionIsValid(Position position) => position.Top >= 0 && position.Left >= 0; } class SnakeGame : IRenderable { private static readonly Position Origin = new Position(0, 0); private Direction _currentDirection; private Direction _nextDirection; private Snake _snake; private Apple _apple; public SnakeGame() { _snake = new Snake(Origin, initialSize: 5); _apple = CreateApple(); _currentDirection = Direction.Right; _nextDirection = Direction.Right; } public bool GameOver => _snake.Dead; public void OnKeyPress(ConsoleKey key) { Direction newDirection; switch (key) { case ConsoleKey.UpArrow: newDirection = Direction.Up; break; case ConsoleKey.LeftArrow: newDirection = Direction.Left; break; case ConsoleKey.DownArrow: newDirection = Direction.Down; break; case ConsoleKey.RightArrow: newDirection = Direction.Right; break; default: return; } // Snake cannot turn 180 degrees. if (newDirection == OppositeDirectionTo(_currentDirection)) { return; } _nextDirection = newDirection; } public void OnGameTick() { if (GameOver) throw new InvalidOperationException(); _currentDirection = _nextDirection; _snake.Move(_currentDirection); // If the snake's head moves to the same position as an apple, the snake // eats it. if (_snake.Head.Equals(_apple.Position)) { _snake.Grow(); _apple = CreateApple(); } } public void Render() { Console.Clear(); _snake.Render(); _apple.Render(); Console.SetCursorPosition(0, 0); } private static Direction OppositeDirectionTo(Direction direction) { switch (direction) { case Direction.Up: return Direction.Down; case Direction.Left: return Direction.Right; case Direction.Right: return Direction.Left; case Direction.Down: return Direction.Up; default: throw new ArgumentOutOfRangeException(); } } private static Apple CreateApple() { // Can be factored elsewhere. const int numberOfRows = 20; const int numberOfColumns = 20; var random = new Random(); var top = random.Next(0, numberOfRows + 1); var left = random.Next(0, numberOfColumns + 1); var position = new Position(top, left); var apple = new Apple(position); return apple; } } |
При створенні додатка, ви можете керуватися такими кроками:
- Визначте ігрове поле: Створіть двовимірний масив для представлення ігрового поля. Кожен елемент масиву представлятиме місце на дошці і може бути простором, стіною або шматком їжі.
- Визначте змію: Створіть список або масив для представлення змії. Кожен елемент масиву представлятиме сегмент тіла змії і матиме позицію (рядок і стовпець) на ігровій дошці.
- Визначте цикл гри: Використовуйте цикл while для багаторазового оновлення стану гри та відображення ігрового поля.
- Перемістіть змію: Оновлюйте положення голови змії на основі користувацького введення (наприклад, клавіші зі стрілками) і відповідно переміщайте інші частини тіла змії.
- Перевірте наявність зіткнень: Перевірте, чи не зіткнулася голова змії зі стіною або шматочком їжі.
- Оновити ігрове поле: Оновіть ігрове поле, щоб відобразити поточний стан гри (наприклад, додайте новий шматок їжі, приберіть хвіст змії, якщо вона не з’їла шматок їжі).
- Відобразіть дошку: Використовуйте Console.WriteLine() для відображення ігрового поля в консолі.
Я сподіваюся, що вам сподобалося читати цю статтю, і вона виявилася легкою для розуміння. Будь ласка, дайте мені знати, якщо у вас є якісь коментарі або виправлення.
Так само вам може бути цікава попередня стаття – Як зробити круглу кнопку в WPF або Window Forms додатках.
Ви хочете навчитися писати код мовою програмування C#?
Створювати різні інформаційні системи, що складаються з сайтів, мобільних клієнтів, десктопних додатків, телеграм-ботів тощо.
Переходьте до нас на сторінку Dijix і ознайомтеся з умовами навчання, ми спеціалізуємося тільки на індивідуальних заняттях, як для початківців, так і для просунутих програмістів. Ви можете взяти як одне заняття для опрацювання питання, що вас цікавить, так і кілька, для більш щільної роботи. Завдяки особистому кабінету, кожен студент підвищить якість свого навчання, у вашому розпорядженні:
- Доступ до пройденого матеріалу
- Тематичні статті
- Бібліотека книг
- Онлайн тестування
- Спілкування в закритих групах